“The Real Thing”

A classic Coca Cola bottle hand painted in a pattern styled from a piece of late 17th Century Ming Dynasty blue + white pottery, or the style of ceramic that has become synonymous throughout the world with the word "China".

Imitated by Dutch and British companies like Delph and Royal Daulton since the 16th Century, Fine "China" has transcended the nation which gave it it's name. Similarly, Coca-Cola has found it's spot atop the global soda pop chains, becoming an international symbol that reaches far beyond the boarders of the nation where it was conceived.

This piece aims to explore how these small things serve to unite the world community, and to show how shared values found in simple concepts escape prescribed ideas about national identity .

W.BADCO

Une bouteille classique de Coca Cola peinte à la main dans un motif inspiré d'un morceau de poterie bleu + blanc de la fin de la dynastie Ming de la fin du XVIIe siècle, ou le style de céramique qui est devenu synonyme dans le monde entier du mot "Chine".

Imitée par des sociétés hollandaises et britanniques comme Delph et Royal Daulton depuis le XVIe siècle, la "Chine" a transcendé la nation qui lui a donné son nom. De même, Coca-Cola a gagné sa place au sommet des chaînes mondiales de soda pop, devenant un symbole international qui va bien au-delà des frontières de la nation où il a été créé.

Cette pièce vise à explorer comment ces petites choses servent à unir la communauté mondiale et à montrer comment les valeurs partagées trouvées dans des concepts simples échappent aux idées prescrites sur l'identité nationale.